"Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Predstavivosť vás dostane všade." Albert Einstein

Recenzia: Nebo nie je výmysel

20. august 2015 at 23:48 | Lotte Hazlert |  Dimenzia X
Nemám nápady ani chuť na dlhé, nezmyselné a u mňa časté úvody, takže prejdime rovno k filmu. Ďakovať nemusíte.
ale sladkého gifa si neodpustím....

Nie je to dlho (približne celé dva dni) čo som zasadla s Palacinkou a výhliadkou krásne prežitého filmového maratónu. Po prvom filme nás to síce prestalo baviť, ale to je nepodstatné. Verili sme. Nevyšlo. Človek sa učí na vlastných chybách. Možno ak by sme mali zoznam filmov, bolo by to iné, ale my sme nepripravené zasadli a mienili sme vyberať random. Zhliadnuť si horror, ale žiaden trailer sa nám nezdal dostatočne horrorový, aby sme sa v noci báli ísť na záchod. Chceli sme si pozrieť komédiu, ale nenašli sme žiadnu doposiaľ nezhliadnutú a dostatočne vtipnú. Ach, to je doba, keď už horrory nie sú horrorové a komédie nebavia ale nudia. Pretože presne to urobil Návrat blbého a blbšieho a Miluj suseda svojho. Trapas jak mraky, čo vám budem hovoriť. Nakoniec sme siahli po filme, ktorý moja spoločníčka videla už 2-krát a povedala, že ho musím vidieť aj ja. Tak cez neznámu online stránku bežal na notebooku u mňa doma film Nebo nie je výmysel.

Príbeh je o chlapcovi, synovi vychýreného kazateľa, ktorému sa počas operácie prihodí mimotelový zážitok a ocitne sa v nebi. Ak by sa niečo také prihodilo dospelému človeku, najskôr by tomu neveril, pokladal by to za sen. A nielen dospelému, povedzme si úprimne. Malý Colton má ale iba štyri roky a k svojmu zážitku sa postaví, akoby to bolo niečo prirodzené, rozpráva o tom ako o samozrejmosti, bezvýhradne verí a vzbudzuje mnohé otázky a diskusie, predovšetkým u svojho otca. Ten neskôr použije jeho výpovede vo svojich kázňach, čím rozdelí cirkevnú obec na dva tábory - jeden, ktorý súhlasí s kázňami, chápe ich a druhý, s negatívnym postojom. Kázne sú o otázke viery, čo viera znamená a práve o tom, ako sa k tomu stavia 4-ročný Colton a ako by sa k tomu postavila cirkevná obec, teda o hlbokej a nekompromisnej viere detí, vštepenej dospelými, ktorí paradoxne takú silnú vieru väčšinou nemajú.

Film bol nakrútený podľa skutočnej udalosti. Chlapec sa volá Colton Burqo a keď v roku 2003 prežil klinickú smrť a ocitol sa v nebi, mal nie štyri ale tri roky. On existuje a existujú jeho výpovede, podľa ktorých existuje nebo. Otázka je, či sme schopní a ochotní tomu uveriť. Ja verím. Verím, že Boh existuje, verím v nebo a verím, že názov filmu nie je len motivačná formulka na šírenie dobra. Zatiaľ čo sa Palacinka mrvila a robila bordel s mojou sestrou, mne sa občas pri sledovaní do oka vkradla slzička, ktorej dôvodom môže byť prezieravý výber hudby, alebo niečo viac. Každopádne, mne sa film veľmi páčil a odporúčam pozrieť si ho každému.

S láskou,
tá, ktorá o pol piatej sprevádza vychádzajúce slniečko skákaním na trampolíne,
stavia netrvácne bunkre, kŕmi svoju podlahu citrónovými keksíkmi,